Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sugar Glider

Sunday, January 16, 2011

Tak cukup dengan kucing, sudah jemu dengan hamster, orang sekarang ada binatang baru yang boleh dibuat pet atau haiwan peliharaan. Pernah dengar tak sugar daddy glider? Kalau aku dulu pernah dengar cerita-cerita orang, tapi sekarang dah bersemuka sendiri tengok binatang ni. Siap panjat-panjat tangan lagi. Sugar glider ni macam tupai kecil yang boleh melompat dari pokok ke pokok. Kalau kita perasan, tupai ni ada macam kain kat bawah badan dia. So, kalau dia nak terbang dia kena kembangkan badan dia tu untuk berfungsi macam payung. Hahaha…macho tak? Jinak memang jinak! Boleh dibelai-belai lemah gemalai. Kalau rasa dirinya terancam dia akan keluarkan bunyi yang agak kelakar. Kalau pegang pun dia still tak menggigit tak pun mencakar. Bak kata tuan yang membela dia boleh tertidur kalau letak dalam genggaman tangan kita. Owwhh..sangat comel ok! Kalau bela dari kecil, sampai besar dia akan biasa dengan tuan dia.



Opps sebelum terlupa, post ni memang tidak sesuai untuk orang yang geli geleman dengan binatang. Kucing ke, hamster ke, even ikan pun nak geli?! Adehh. Harga untuk memiliki bukan murah pun. Tengok kat uptown RM350 sepasang, yang kawan aku beli RM240 seekor. Haha..berkira-kira jugaklah kalau nak beli pun. Hamster aku pun semua hilang tanpa kesan. Tu takpe. Kalau sugar glider? Huhu (--“) Kalau rasa nak main-main dengan binatang tu aku datang jela kat bilik kawan tu. Kawan Autodesk sekali hari tu. Classmate and Coursemate. Senior Smakl. Haha..sekarang ni baru nak ingat kawan kan.






8 comments:

sunday January 16, 2011 at 3:13 AM  

grr grr geraammmm betoiii! doa3 la ade rejeki untuk dapatkan haiwan ni dikemudian hari. semangattt!

Fuad Arman January 16, 2011 at 11:13 AM  

mcm x puas je nk gomo2...kecik sgtttt.
tp kalau ada duit byk apa salahnya kan? hehe

fana January 16, 2011 at 11:55 AM  

post ni memang tidak sesuai untuk orang yang geli geleman dengan binatang. Kucing ke, hamster ke, even ikan pun nak geli?

LOL funny!

tak geli. boleh tgk.. tapi nak pegang. Maaf! haha

Fuad Arman January 16, 2011 at 5:20 PM  

haha..senang cite geli la tu kalau x bole pegang.

Munsyi January 17, 2011 at 6:09 PM  

haha. sape yg geli mmg malu la. =_=

sunday January 17, 2011 at 6:47 PM  

manade nak gomo3.. picit je sampai penyekkk hehe

Fuad Arman January 18, 2011 at 1:35 PM  

@munsyi: eh, nk malu apa? diam2 sudah :p

@sunday: haha..violence to animals tu :p

sunday January 19, 2011 at 3:10 PM  

tengok banyak banyak kali pon still gerammm. perot dia macam boncettt je? haha

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP