Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

I'm back!

Monday, April 5, 2010

Salam sejahtera…



Hampir terlupa ada blog sendiri, yang dah lama ditinggalkan. Itu pun teringat bila surfing fb adalah sorang dua kawan yang share posting blog diorang…



Antara yang terawal habis exam, dengan bangganya dapatlah bercuti lama sikit sebelum memulakan tugas di Autokeen Sdn Bhd 12hb April ni. Masa yang terluang dihabiskan dengan melayan cerita-cerita yang ada di dalam hdisk computer sambil mengunyah kekacang, kurma, tin, dan halwa yang mak aku beli selesai mengerjakan umrah.



Time cuti macam ni ada dilema juga. Sama ada jadi cikgu (cum ustaz) kat sekolah mak aku ataupun kerja sebagai promoter Permata Hijrah dengan abang aku. Kalau mengajar 3 jam je sehari, kalau promoter pagi sampai malam. Tengok la camane nanti.



Nak cerita sikit pasal Permata Hijrah (PH) yang sekarang sangat famous kat tv tu. Mulai sekarang abang aku dan mungkin beribu stokis dan pengedar akan beralih ke satu lagi produk penjagaan mata yang dikenali sebagai B-Trang. B-Trang adalah satu produk alternatif kepada PH yang mana harganya jauh lebih murah, kandungan lagi pekat dan terjamin quality controlnya.




Bukan untuk memusuhi PH, tetapi ini diakui sendiri oleh dua orang founder PH yang pakai kopiah tu. Diorang kata PH lepas ni dah tak memerlukan pengedar. HQ akan menjual sendiri produk dengan membuat roadshow serata Negara. Kita dapat lihat ada sifat tamak disitu seolah-olah HQ takut pengedar akan mengaut keuntungan mereka. Mana taknya, semua orang bawahan ‘ustaz’ tu taknak kalah pakai Mercedes CLS, CLK dsb.



Sebenarnya banyak betul masalah yang ada kat PH ni. Kalau aku cerita pun takut orang cakap aku ni dengki ke jeles ke…haha! (typical malay). Just nak bagi peringatan jangan tertipu dengan 2 orang founder PH yang pakai kopiah tu. Diorang tak layak digelar ‘ustaz’! Masa belajar kat pondok pun tak habis. Produk PH memang tak dinafikan memang bagus. Tapi pengurusan PH ni teruk sangat-sangat. Sudah la...type panjang-panjang pun bukan boleh buat apa pun.



Dalam cuti yang singkat ni teringin nak tengok movie Clash of the Titans. Siapa free jomla ajak aku...huhu (--")



1 comments:

jeenox April 6, 2010 at 2:31 PM  

da tengok clash of titans papa :P

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP