Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5800 In Action

Tuesday, July 28, 2009


Ada satu henfon Nokia berjaya mencuri hati aku untuk memilikinya. Tersangatlah sesuai untuk menggantikan N73 yang maha lembab dan wajib dilupuskan dalam masa terdekat. YA! Nokia 5800… tersangatlah unik berbanding model lain. Menggunakan touchscreen (skrin sesentuh).. macam Apple iPhone tu. Dilengkapi stylus untuk handwriting atau memudahkan untuk menekan (gune thumb pon ok). Boleh auto rotate screen, nak tengok screen dalam keadaan portrait atau landscape.

Selain touchpad, kebolehan untuk WiFi menambahkan lagi minat kepada model ni. In fact, henfon yang dilengkapi kemudahan WiFi memang dah jadi top priority orang ramai pun. Cuma nak tahu macam mana nak register ke iium community tu… bagaimanakah untuk mengetahui MAC address henfon ni?? Kalau kat rumah boleh la sebab ada router sendiri. Boleh la kita sentiasa update keadaan semasa…dalam dan luar negara… and don’t forget the facebook!

Kekurangannya cuma satu, sukar untuk mengagak button mana yang ditekan jika pandang tempat lain. Situasi ini amat menyukarkan untuk sms dalam class ketika lecturer sedang bersyarah. Berbanding henfon yang dilengkapi keypad, kita still bole sms bawah meja sambil mata tengok whiteboard. Lecturer pun tak perasan sangat. Hehe!

Antara ciri-ciri lain yang agak menarik macam biasa:


3.5G… panggilan video 15 sen/min (u pax).
Display screen yang memang besar…3.2 inches
3.5mm audio jack..yakni boleh connect dengan earphone/headphone biasa.
Memory…81MB internal…up to 16GB external memory (microSD).
Camera…3.2MP je, Carl Zeiss optics, autofocus, LED flash
GPS…GARMIN (boleh install next time)
Bluetooth…USB cable
..dan banyak lagi!!




Nokia 5800 dengan Apple iPhone

0 comments:

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP